IT megoldást igazi KAM-tól!

A Neuron azon kevés hazai IT vállalkozások közé sorolhatja magát, ahol már felépült a jövő IT megoldásait értékesíteni tudó értékesítési csapat. Persze nem volt könnyű a folyamat, hiszen az IT cégekkel szembeni elvárások az elmúlt években, a vevői oldalon jelentős mértékben változtak. És hát egy kereskedelmi csapatnál a fogyasztói igénybeli módosulások komoly kihívásokat okoznak.

A Neuron követte a hazai IT cégek által hagyományosan folytatott menetrendet, mely szerint a jó IT cégnek nincsen szüksége klasszikus értékesítési tevékenységre. Mérnök emberek, üzleti elemzők tudják menedzselni az üzletet, a referenciák okán pedig az új ügyfélmegkeresések sosem fogynak el. De hát ez a korszak már elmúlt, és erre minél később ébred rá a cég, a probléma annál komolyabb és a jövőkép annál kétségesebb. A Neuron sem a megrendelések elfogyásának intő jelére, hanem a cégnél elindult stratégia munkának köszönhetően került fókuszba az értékesítési szervezet kialakítása. Bodrogközi László eleve nem hagyományos szemléletben látja egy hazai vállalkozás lehetőségeit, számára a beszállítói szerepkörön túlmutató, valódi fejlesztési irány mindig is kiemelkedően fontos volt. Viszont a fejlesztéseket – amiket nem megrendeltek, hanem a cég szakembereinek tudásbázisán alapulva jöttek létre – nem tudják megrendelni anélkül, hogy ne ismernék azokat. Ahhoz viszont az értékesítési csapat léte elengedhetetlen, ismerte fel a Neuron.

IT cég márpedig termékekkel ront neki a piacnak, hiszen az ügyfelek egy termékről tudják eldönteni, hogy meg akarják-e venni, avagy nem. Legalábbis ezt tartja a mondás. A csapatépítés kezdetekor – 2014 – azonban már látszódott, hogy a kész termékek nem aratnak osztatlan sikert a hazai vevői körben. Azt azonban nem lehetett még látni, hogy a jövő kihívása az lesz, hogy vadonatúj, a tudást teljes egészében bemutatni képes, de a végső termékkialakítást szinte a kezdetektől az ügyféllel együtt menedzselendő megoldásokat kell értékesíteni. Márpedig 2017-ben ez a helyzet! IT megoldásokat ma már mindenki vásárolna, viszont a standard a hazai céges vezetőknek, tulajdonosoknak nem felel meg. Egyszerű az indok is, hiszen egyre több jól menő, profitot termelő, már biztos lábakon álló hazai cég szeretne tovább fejlődni, és számukra már nem kérdés, hogy ehhez megfelelő IT háttér szükséges. Viszont ezek a vevők már nem csak hallani akarják, hogy az IT stratégiai szintre kell fejlődjön, hanem a megvalósításban is erre van szükségük.

És hát persze ez a folyamat egyre inkább tolja az IT értékesítést is az üzleti irányba. Megfigyelhető az, hogy az IT területen nagy tapasztalattal, múlttal, sikerekkel rendelkező értékesítők egyre inkább szorulnak ki a piacról, és felváltják őket a klasszikus key account managerek, akik már üzleti gondolkodással rendelkeznek, üzleti irányból jönnek, viszont az IT terület iránti affinitásuk kiemelkedő.  A Neuron prémium megoldásokkal, elsősorban prémium célcsoportot megszólító vállalkozásoknak ajánlja szolgáltatásait. Ehhez viszont prémium sales csapat kellett épüljön.  A megbízást éppen ezért külső partnernek, nem fejvadásznak, hanem a céges stratégia kialakításában résztvevő tanácsadó cégnek adta ki, biztosítva ezzel a központi cél sérüléseinek elkerülését. Az 5 fős értékesítési csapat idén véglegesedik, a Neuron új megoldásai közben már jelentős érdeklődésre tettek szert, az első komolyabb szerződések aláírásra kerültek. A cég továbbra is hisz abban, hogy az értékesítési csapatot a legaktuálisabb prémium értékesítési képzéssel kell ellátni, ezt pedig a 2017-es évre biztosította is az értékesítői számára. A képzések február elején indulnak!

Kezdjen el gépelni és üssön egy entert a kereséshez